
Dunlop
Dunlop is wereldwijd bekend als producten van hoogwaardige laarzen die in de zwaarste omstandigheden gedragen worden. Of je nou werkt in de landbouw, de bouwplaats of de voedingsindustrie. Dunlop levert beschermende en comfortabele laarzen voor professionals.
Vraagstuk
Om de merkwaarde van Dunlop binnen webshops te vergroten, is het belangrijk te werken aan een hogere attentiewaarde en sterkere merkherkenning. Daarnaast moet de sales experience voor verkopers tijdens handelsgesprekken worden verbeterd, zodat zij beter ondersteund worden in het overtuigen van klanten. Dit kan onder andere door het inzetten van krachtige en visuele hulpmiddelen. Tot slot is het essentieel om de eigenschappen en unieke verkooppunten (USP’s) van de verschillende laarzen op een aantrekkelijke en interactieve manier over te brengen. Denk hierbij aan het gebruik van interactieve content, zoals 3D modellen, animaties of productvergelijkingen, die de voordelen van elk model duidelijk en overtuigend in beeld brengen.
Onze oplossing
Dunlop maakt gebruik van een combinatie van een product configurator en een content creator om zijn klanten beter te bedienen en de verkoop te ondersteunen.
Met de configurator kunnen klanten en verkoopteams eenvoudig de juiste laars selecteren op basis van de gebruiksomstandigheden, van modderige akkers tot hygiënische voedselverwerkingsomgevingen. De tool laat onder andere zien welke modellen voldoen aan specifieke veiligheidsnormen, welke gripniveaus geschikt zijn voor bepaalde ondergronden, en welke opties er zijn qua kleuren en voeringen.
Daarnaast gebruikt Dunlop de Content Creator om visuals en packshots te genereren. Deze digitale 3D-beelden worden direct ingezet voor productpagina’s op onder andere de eigen website, Amazon en andere e-commerceplatforms. Hierdoor beschikt Dunlop altijd over actuele, consistente en professionele productpresentaties – zonder afhankelijk te zijn van fysieke prototypes of dure fotografie.
Deze digitale aanpak biedt schaalbaarheid, verkorte time-to-market en een uniforme merkbeleving over alle kanalen heen.
“Make every step count”
— Dunlop